Dom mody Givenchy został założony w roku 1952 przez francuskiego arystokratę Huberta de Givenchy i zyskał uznanie już po pierwszym pokazie kolekcji, w którym zaprezentował stroje oparte głównie na bawełnie. Perełką tej kolekcji okazała się natomiast biała damska koszula z charakterystycznymi falbanami, nazwana na cześć muzy Givenchy, Bettina. Prawdziwy rozgłos przyniosła mu jednak znajomość z Audrey Hepburn, która w ubraniach z jego kolekcji wystąpiła w swoich filmach, m.in. w „Zabawnej buzi” i w „Śniadaniu u Tiffaniego”. Każdy z pewnością kojarzy plakat promujący „Śniadanie u Tiffaniego”, na którym aktorka pozuje w długiej eleganckiej czarnej sukni, a w ustach trzyma długiego papierosa. Jest to oczywiście kreacja Givenchy. Oprócz Audrey Hepburn, Francuz bardzo cenił sobie znajomość z hiszpańskim projektantem, Cristobalem Balanciaga. To on nauczył Givenchy minimalistycznych form, pokazał możliwości przy zabawie kolorem i kształtem.
Hubert de Givenchy był pierwszym projektantem mody w historii, który stworzył luksusową kolekcję odzieży prêt-à-porter. Nazwał ją „Givenchy Université„. Projektował ciekawe haftowane tkaniny, wieczorowe cylindryczne kreacje, buty na wysokich obcasach, szale, skórzane torebki ozdabiane kamieniami szlachetnymi… W 1957 roku wypuścił na rynek swoje pierwsze perfumy, dedykowane Audrey Hepburn, dziewięć lat później wypromował kopertowe sukienki, a w latach 70. otworzył linię ubrań dla mężczyzn, „Gentelmen Givenchy”.
Dzięki tworzeniu kostiumów do filmów, markę szybko doceniono w wyższych sferach i najwierniejszymi wielbicielkami Givenchy stały się: Jacqueline Kennedy, Grace Kelly, Babe Paley, Greta Garbo, Lauren Bacall, Marlène Dietrich, Elizabeth Taylor.
Pod koniec lat 80. projektant sprzedał swoją firmę francuskiemu koncernowi LVMH, ale do roku 1995 nadal nią kierował. Po odejściu na emeryturę, jego stanowisko objął John Galliano. Po nim marką Givenchy władali kolejno: Alexander McQueen, Julien McDonald, a od roku 2005 do dzisiaj głównym projektantem jest Riccardo Tisci. Wprowadził on do swoich kolekcji motyw mroku, opierając je na intensywnych, ciemnych kolorach, pokrył ubrania graficznymi wzorami, a niekiedy czerpie do swoich projektów inspirację ze strojów plemiennych.
Logo Givenchy –kwadrat utworzony z czterech liter G –znajduje się na każdym produkcie marki: nie tylko na ubraniach, ale także na skórzanej galanterii, dodatkach, butach i na perfumach. Do dziś wyroby te posiadają wielbicieli na całym świecie, ceniących elegancję, minimalizm i ciekawe kroje.