shopping-bag Koszyk (0)
Produkty : 0
Suma : 0,00 
Zobacz koszyk Zamówienie

Chanel

Chanel

torebka ChanelHistoria tej jednej z najważniejszych, najbardziej luksusowych i wpływowych marek na świecie zaczęła w się w 1909 roku, kiedy to trzydziestoletnia Francuzka Gabrielle „Coco” Chanel otworzyła w Paryżu mały sklepik z kapeluszami. Jej projekty spodobały się na tyle, że w niedługim czasie zdecydowała się otworzyć butik o nazwie „Chanel Modes”, w którym zaproponowała ubrania o nieskomplikowanych sportowych fasonach i krótkie do kolan, pozbawione ozdób suknie. Mówi się, że to właśnie dzięki Coco Chanel kobiety zrezygnowały z gorsetów i ciężkich sukien na rzecz wygodniejszych spodni. To jednak nie jedyny jej wynalazek.

Ta pochodząca z chłopskiej rodziny Francuzka prawdziwie zrewolucjonizowała damską garderobę XX wieku. Jest autorką popularnego żakietu bez kołnierza z 1954 roku oraz kostiumu, składającego się z prostej marynarki i spódnicy do kolan, który od momentu stworzenia do dziś kobiety najczęściej zakładają jako strój do pracy. „Mała czarna”, będąca podstawowym składnikiem każdej kobiecej szafy, okrzyknięta w 1926 roku przez Vogue nowym Fordem, również wyszła spod igły Gabrielle Chanel i szybko stała się symbolem najwyższej elegancji i prostoty. Kolejnym pomysłem jest ręcznie szyta skórzana pikowana torebka 2.55 ze skórzanym, przeplatanym przez łańcuch paskiem, która przez wszystkie lata swojego istnienia pozostaje obiektem marzeń wielu kobiet na całym świecie. Pierwsze modele torebki produkowano ze skóry cielęcej w czterech ulubionych przez projektantkę kolorach: czerni, brązie, beżu i granacie. Dziś dostępne są również wersje torebki zrobionej z dżinsu, satyny, tweedu i rafii.

Poza odzieżą  prêt-à-porter, Chanel regularnie tworzy kolekcje haute couture, czyli ubrania szyte ręcznie, rzadko nadające się do noszenia, o charakterze i przeznaczeniu głównie artystycznym.
Największym sukcesem marki pozostają jednak najbardziej znane na świecie perfumy Chanel No. 5, powstałe na życzenie Coco w 1921 roku. Ictorebka Chanelh nazwę rozsławiły prawdziwe ikony kina: Catherine Deneuve, Nicole Kidman, czy Marilyn Monroe, która, zapytana w jednym z wywiadów, co ubiera do spania, spontanicznie odpowiedziała, że „tylko kilka kropel Chanel No. 5”.
Nie ma zatem z pewnością osoby, która interesując się modą, nie znałaby logo marki – dwie odwrócone, nachodzące na siebie litery C.

Gabrielle Chanel zmarła w 1971 roku i od tej pory jej firma przechodziła z rąk do rąk aż do 1983 roku, kiedy to stanowisko Dyrektora Kreatywnego objął Karl Lagerfeld, który do dnia dzisiejszego kieruje francuskim domem mody. Mimo iż od śmierci założycielki marki minęło już ponad czterdzieści lat, jakość sprzedawanych produktów –nie tylko ubrań i perfum, ale też kosmetyków do makijażu –nadal pozostaje na najwyższym poziomie a dom mody Chanel jest dalej jednym z najbardziej wpływowych na świecie. W końcu, kierując się słowami samej Coco, „moda przemija, styl pozostaje”.