fbpx
0048 71 738 22 26
info@kordyjak.pl

Gucci

Gucci

torebka gucci Historia włoskiego domu mody Gucci sięga roku 1921, kiedy to we Florencji czterdziestoletni Guccio Gucci otworzył butik ze skórzaną galanterią. Jakość sprzedawanych produktów szybko doceniła florencka arystokracja, a wtedy Guccio wzbogacił swoją kolekcję o styl jeździecki, który stał się prawdziwym hitem. Nawet w okresie drugiej wojny światowej, kiedy Włochy odizolowały się od innych państw i zabrakło możliwości kontaktu z dostawcami materiałów, Gucci nie zaprzestał działalności i do skutku szukał alternatyw do swoich wyrobów. W ten właśnie sposób powstała modna do dziś skórzana torebka bamboo z charakterystyczną, wykonaną z bambusa rączką. W latach 50. i 60. torebkę rozsławiła Ingrid Bergmann. Wtedy też na specjalne zamówienie księżnej Monako Grace Kelly Gucci zaprojektował popularną dziś apaszkę Flora z motywem kwiatowym.

Innymi symbolami marki są: torebka horsebit z motywem końskiej podkowy, torebka Jackie O, wylansowana przez Jacqueline Kennedy oraz popularne mokasyny zaprojektowane przez najstarszego syna Guccio, Aldo Gucci. Po śmierci założyciela to właśnie on zajął się dalszym rozwojem firmy, co zaowocowało otworzeniem sklepów w Paryżu, Londynie, Nowym Jorku, Palm Beach i Tokio. W latach 70. XX wieku po raz pierwszy powstała kolekcja ubrań oraz logo marki –dwie, splecione ze sobą litery G.

Kilkanaście lat później spory rodzinne prawie doprowadziły firmę do bankructwa i dopiero w latach 90. nowy dyrektor kreatywny, Tom Ford, z powrotem wyprowadził ją na szczyt. Uznanie i opinię kreatora szyku zapewniło mu zaprojektowanie długiej kolumnowej białej sukni z wycięciem na boku. Od tamtej pory marka Gucci stale kojarzy się z elegancją i zmysłowością.torebka gucci

Następczynią Forda jest Frida Giannini, która do dzisiaj piastuje stanowisko dyrektora artystycznego. Odświeżyła pierwotną świetność firmy, przywracając jej kultowe motywy: końską podkowę i wzór Flora. Wprowadziła także nowe wersje torebek – New Bamboo i New Jackie.

Liczący ponad dziewięćdziesiąt lat tradycji ekskluzywny dom mody Gucci od samego założenia stał się faworytem największych światowych elit, produkując najwyższej jakości towary ze skóry. Początkowo były to tylko skórzane torebki i walizki, a przez lata asortyment powiększył się o inne skórzane akcesoria, paski, buty, ubrania pret-a-porter, okulary, apaszki, zegarki, perfumy. Wszystkie wyroby są ręcznie wykonywane we Włoszech i mimo że są później rozsyłane do sklepów w wielu krajach, wielu miłośników marki specjalnie przyjeżdża do ojczyzny Guccio, by nabyć upragniony produkt wprost ze źródła. Gucci to symbol kobiecości, zmysłowości i luksusu., a jej wyroby są pożądane przez wielbicieli skóry na całym świecie.