fbpx
0048 71 738 22 26
info@kordyjak.pl

Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana

Dolce & GabbanaZałożony w połowie lat 80. jako owoc współpracy Domenico Dolce i Stefano Gabbana włoski dom mody Dolce & Gabbana, w niedługim czasie stał się jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie. Dwaj projektanci poznali się w Mediolanie, gdzie razem pracowali jako asystenci Giorgio Correggiari, a wkrótce potem postanowili wspólnie stworzyć własną markę. Momentem przełomowym dla projektantów okazała się ich czwarta kolekcja, do której Domenico Dolce zaczerpnął inspirację ze swoich sycylijskich korzeni. Zdjęcia promujące kampanię owej kolekcji zrobiono na Sycylii i utrzymano je w klimacie włoskiego kina lat 40. Twarzą kampanii była znana holenderska modelka, Marpessa Hennink.

Dom mody błyskawicznie rozwijał swoją działalność. Pierwsze kolekcje projektowano wyłącznie dla pań, poszerzając je jeszcze w latach 80. o bieliznę i stroje kąpielowe, a już na początku lat 90. stworzono linię męską. Niedługo potem gamę produktów powiększono o luksusową galanterię w postaci szali, krawatów, torebek, okularów, biżuterii. Powstała także wielokrotnie nagradzana linia perfum.

W 2006 roku znany duet uruchomił linię Anamalier, której znakiem rozpoznawczym były lamparcie cętki na akcesoriach dla kobiet, a rok późniejdolce-gabbana-torebki wyprodukowali linię walizek podróżnych ze skóry węża dla mężczyzn. Od tej pory wzór pantery często gości w kolekcjach Dolce & Gabbana, podobnie jak uwielbiana przez kreatorów marki koronka.

Każda z kolekcji jest oryginalna, a najczęściej projektanci inspirują się krajobrazami i kulturą Sycylii, włoską kinematografią, katolicyzmem oraz mafią. Kampanie reklamowe marki zawsze są dynamiczne i efektowne, a nieraz nawet i kontrowersyjne. Występowały w nich takie gwiazdy światowego formatu, jak: Monica Bellucci, Scarlett Johansson, Claudia Schiffer, czy Colin Farrell. Wielokrotną współpracę nawiązywała z projektantami Madonna, pojawiając się na swoich tournee w kostiumach marki Dolce & Gabbana, a w 2010 roku piosenkarka zaprojektowała dla nich kolekcję okularów przeciwsłonecznych.

Dolce & Gabbana projektowali stroje m.in. dla piłkarzy klubu AC Milan oraz Chelsea Londyn, a także na trasy koncertowe dla Missy Elliot, Beyoncé, Mary J. Blige,  Whitney Houston czy  Kylie Minogue.

Domeną włoskiej marki jest piękno, przepych i łamanie konwencji. Seksowne ekskluzywne kreacje tworzone są dla pełnych pasji i pewnych siebie kobiet. Jednymi z największych wielbicielek Dolce & Gabbana są: Madonna, Sophia Loren, Monica Bellucci oraz Victoria Beckham.